A DGfS etikai irányelvei, amelyeket a DGfS vezetősége 2015. november 3-án egyhangúlag fogadott el.
1.§ Alaphozzáállás: a klienst életének alakításáért, és saját magáért felelős személynek tekintjük.
Célunk, hogy a kliens felfedezze saját erőforrásait, ezeket erősítse, amiben számíthat a tanácsadó/terapeuta/képző támogatására. Illetve, ha igényli, fejlődése nyomon követését is biztosítani kell.
A tanácsadó/terapeuta/képző felelősséget vállal egy védett kapcsolat megteremtéséért, és kötelezi magát annak felelősségteljes kezelésére, különös tekintettel a bizalmas információkra.
Kapcsolata a klienssel – a segítségnyújtáshoz szükséges közelséggel, illetve beleérző képességgel együtt is – egy professzionális, szakmai kapcsolat.
A kapcsolattal bármilyen személyes, érzelmi, szexuális, gazdasági, szociális érdekből történő visszaélés, egyértelműen a DGfS etikai irányelveinek megsértését jelenti.
2.§ Titoktartási kötelezettség: a DGfS tagok kötelezik magukat a kliensek közléseinek bizalmas kezelésére, a törvényi előírásoknak megfelelően, a kliens elhunyta után is.
Biztosítani kell a törvényileg előírt adatkezelési szabályozásnak megfelelő bizalmas adatkezelést. A titoktartás a képzésre, a szuper-, és intervíziós állításokra is vonatkozik.
Minden csoportban fel kell hívni a résztvevők figyelmét a titoktartási kötelezettségre. Kliensinformációk csak az érintett írásos hozzájárulásával, vagy a megfelelő anonimitás biztosításával használhatók fel képzési célokra, illetve nyilvános cikkekben, kiadványokban.
3.§ Szakmai kompetencia: a DGfS tagok kötelezik magukat professzionális szakmai tevékenységükhöz szükséges, a DGfS minőségségi előírásainak megfelelő szakmai képzettség megszerzésére, valamint arra is, hogy folyamatos önismereti munkával, továbbképződéssel, szupervíziós állításokkal fenntartják és fejlesztik szakmai ismereteiket, valamint megismerik és elfogadják saját szakmai kompetenciájukat, határaikat.
A tanácsadás és terápia időtartamát illetően mindig a kliensre szabott legoptimálisabb lehetőséget kell megtalálni: olyan rövid legyen, amennyire csak lehetséges, és olyan hosszú, amennyire szükséges!
4. § Információ és felvilágosítás: a DGfS tagok a lehető legtisztábban és átláthatóan tájékoztatják a klienseiket a tevékenységükről. A következőket tisztázzák érthetően és megfelelő részletességgel: szakmai képzettség, szervezeti hovatartozás, a felajánlott szolgáltatás mibenléte és mértéke, továbbá az anyagi feltételek, valamint a 2.§-ban leírt titoktartási kötelezettség.
5. § Képzés: azok a DGfS tagok, akik képzéssel, továbbképzéssel foglalkoznak, kötelesek a DGfS etikai irányelvekről a képződőket tájékoztatni, azt számon kérni, a képződők etikai érzékét finomítani.